Prázdniny na Ischii a cesta za italským životem

28. července 2015 v 11:00 | Věra Miadiková/Jennifer Buffay |  Jen tak píšu
Milý návštěvníci blogu,

lesto v červnu jsem byla na dovolené na italském ostrově Ischia, který známý hlavně díky velkému výskytu termálních pramenů. Byla to hlavně vysněná dovolená mojí mámy a já jsem se těšila, že si pořádně odpočinu po květnových maturitách a přijímačkách na vysokou, které bohudík dopadly úspěšně.
V Itálii jsem nikdy před tím nebyla a tím víc jsem se těšila místní kuchyni a atmosféru. Patřím mezi ty blázny, kteří všechno musí fotit a bez foťáku neudělám krok. A naprosto nechápu, jak někdo může fotit tabletem, to mi připadá naprosto komické. Jednou dospějem k tomu, že budem v taškách nosit obrazovku o velikosti televize...to jsem trochu odbočila.
Let do Neapole byl poměrně neklidný, takovéhle turbulence jsem ještě nezažila. Mě nikdy z lítání nebývá špatně, naopak si to užívám, ale tohle bylo i na mě moc. Neapol jsem viděla jen z okna autobusu a odtud nás odvezli busem do přístavního města Pozzuoli, kde chvíli žila Sophia Loren a chvíli si tu pobyla v ženské věznici. A prý měla pokoj s výhledem na moře. Tak z Pozzuoli jsme vyrazili transferem na Ischii.

Byli jsme ubytovaní v krásném hotelovém komplexu Mediterraneo, který se nacházel hned pod horou Epomeo. Depandac se rozléhaly v hotelové botanické zahradě a vinnou révou. Po cestě k našemu depandac byla zahrádka se stromy, které měly citrony velké jako moje ruka a každé ráno nás budil svým řevem kohout a krocan. Vážně jsem nikde tak krásné stromy a kytky neviděla. Terasu jsme měli přímo do otevřené zahrady a tak každý večer jsme tam sedávali s lahví italského vína.

Nejen příroda dělá tenhle ostrov krásným, ale i to, že místní obyvatelé a život není příliš zasažen turismem. Samozřejmě kromě toho, že v každé ulici najdete krámky se suvenýry. Nemám totiž moc ráda, když na dovolené narážím na čechy nebo i na jiné turisty a radši jsem součástí místního života. Je pravda, že v našem hotelu byla většina lidí rusové nebo němci, ale ti většinou pobývali v hotelovém komplexu a u termálních bazénů.
Italové se mi nejdřív zdáli jako pohodoví a veselí lidé, ale jsou tak neuvěřitelně uřvaní, že týden s nimi mi stačil. Navíc jsou dost natvrdlí a flegmatičtí, což bylo někdy docela komické.
Ttřeba jednou, když jsme seděli v kavárničce v jedné poklidné uličce, přišel tam ruský pár a chtěl pizzu. Zavolali na číšníka a rusky se ptají jestli tady mají pizzu. A číšník na ně, že umí jen italsky, podíval se na ně a odešel. Ten pár tam chvíli seděl, a když viděli, že se tu jídla nedočkají, tak odešli. Vůbec jsem to nechápala a musela jsem se začít smát. Pizza, pizza, tomu by snad rozuměl i číňan, ale ital asi ne...

Co se jídla týče, tak si nemůžu stěžovat. Z pravé italské zmrzliny jsem měla husí kůži, byl to úplný gastronomický vrchol. Měla jsem moji oblíbenou zmrzlinu z melounu Cantaloupe a neskutečně pistáciově pistáciovou s kousky pistácií. Na hotelu jsme měli zajištěnou polopenzi. Večeře sice nebyly servírovány v podobě švédských stolů, ale to mi vůbec nevadilo. Jídlo, které na talíři vypadalo úchvatně, nám přinášeli číšníci a menu jsme si vybírali sami z jídelního lístku, neboli a la carte. Porce byly přiměřené, takže jsem snědla všechno a byla jsem tak akorát najedená. Jako předkrm byl např. salát s pravou bůvolí mozzarellou, plněné lilky, krevetové risotto, chřestový krém atd.. Hlavní chody také neměly chybu. Nejvíc mě úchvátila místní specialita pečený králík na Ischiánský způsob nebo dušené telecí s kořenovou zeleninou, které bylo naprosto bezkonkurenční. Samozřejmě na talíři nechyběly ryby a mořské plody. Jako dezert byla podávaná pravá italská panna cotta, tiramisu, dort caprese nebo Millefoglie.

Protože lidi jezdí na Ischii hlavně kvůli termálním pramenům, nemohli jsme je vynechat. Navštívili jsme termální park Negombo, který leží v části ostrova jménem Lacco Ameno a Poseidonovy zahrady v části Forio. Bylo tu asi 25 bazénů, z toho každý měl jinou teplotu a jiný obsah minerálů a nějakých těch různých látek. Oba dva parky byly nádherné a nacházely se v krásné přírodě. Jestli někdy pojedete na Ischii, tak tohle nesmíte minout.

Pokud si chcete z Itálie něco odvézt, tak určitě něco do kuchyně. My jsme se přivezli litrový úžasně extrapanenský olivový olej, sušené bylinky jako oregáno, tymián, šalvěj a rozmarýn, sušené feferonky, pecorino, parmezán, husté balsamiko a Limoncelo. Limoncelo je speciální alkoholický nápoj, který najdete jenom na Ischii. Jde o citronový likér, který není moc sladký a je krásně osvěžující. Ve většině ochodech mají tyhle likéry asi 27% alkoholu, ale my jsme našli malý rodinný obchůdek, kde je měli dokonce se 32% alkoholu. A čím víc obsahuje alkoholu, tím jde o kvalitnější výrobek. Litrová láhev nás tak stála nějakých 11 euro a malé 250ml lahvičky stály 3 eura. Limoncelo má i jiné příchutě, např. Cantaloupe, cafe latte, caramel a co mě dostalo, to bylo rukolové limoncelo. Je výborné na žaludek a trávení a má skvělou hořko sladkou chuť. Pro kamarádky jsem nakoupila citronovo, medovo - karamelové bonbony.
Hlavní produkcí na Ischii, kromě Limoncela, je červené víno, protože po celém ostrově, především ve Foriu, jsou vinice. Jsou tu prostě ideální podmínky pro vinné révy, citrony a veškeré ovoce a zeleninu. Ceny jsou tu sice trochu vyšší než na pevnině, ale určitě si zaplatíte za kvalitu a dobře odvedenou práci. Italové jsou totiž velmi milý, úslužní a opravdu se snaží vám ve všem vyhovět...až na toho číšníka, který nerozuměl slovu pizza. Tady má skvělou chuť i samotná brambora nebo rajče. Kdybych žila u moře, tak mě stačí se živit jen zeleninovými saláty a chlebem s olivovým olejem.
Dovolená byla naprosto bez chyby, až na to, že jsem se spálila, ale to byla moje blbost. Nemám potřebu se při cestování vracet na stejné místo, ale počítám, že Ischii určitě ještě někdy navštívím.

Připravila jsem také video. A další fotografie najdete zde.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.